حوزه تعلیمی متحد غرب کانتراکاستا

West Contra Costa Unified School District

 حوزه تعلیمی متحد غرب کانتراکاستا (WCCUSD) در سال 1965 تاسیس شد. این حوزه شهرهای ال‌سریتو، ریچموند، سن‌پابلو، پینول، و هرکولس و مناطق غیررسمی بی‌ویو-مانتالوین مانور، ارتفاعات ریچموند شرقی، ال‌سوبرانته، کنزینگتون، ریچموند شمالی و تارا هیلز را پوشش می‌دهد. ما با ارائه خدمات تعلیمی باکیفیت امکان ایجاد تحولات مثبت در زندگی، تقویت جامعه و مشارکت فعال در جوامع متنوع و جهانی را برای همه متعلمین فراهم می‌کنیم. رویکرد حوزه تعلیمی متحد غرب کانتراکاستا به موضوع برابری در این باور تجسم یافته است که همه متعلمین از توانایی رسیدن به بالاترین سطوح مهارت برخوردار هستند و این که عواقب نژادپرستی نهادینه‌شده را می‌توان کاهش داد.

کمیته مشورتی چندزبانی منطقه

هر منطقه با حداقل 51 متعلم لسان انگلیسی، صرف‌نظر از زبان اصلی آنها، باید یک کمیته مشورتی چندزبانی (MDAC) فعال تشکیل دهد. کارکرد این کمیته ارائه مشاوره به هیات حاکم منطقه درباره مسائل مرتبط با متعلمین لسان انگلیسی (EL) است. حضور همه طرف‌های علاقمند در جلسات این کمیته آزاد است. ضمناً، هر مکتب منطقه با بیش از 20 متعلم لسان انگلیسی باید نماینده‌ای در این کمیته داشته باشد. اگر مکتب دارای «کمیته مشورتی متعلمین لسان انگلیسی» (ELAC) باشد، ELAC نماینده را انتخاب می‌کند. اگر «شورای مکتب» (SSC) وظایف ELAC را به عهده گرفته باشد، مسئولیت انتخاب نماینده نیز به عهده آن خواهد بود.

معرفی کمیته مشورتی متعلمین لسان انگلیسی (ELAC)

 ELAC  (کمیته مشورتی متعلمین لسان انگلیسی) می‌تواند سرمایه ارزشمندی برای تمام مکتب باشد و بر پیشرفت تحصیلی متعلمین تاثیر بگذارد. به کمک این کمیته، اقدامات لازم برای مشارکت دادن والدین/سرپرستان محصلین متعلم لسان انگلیسی در پروسه تحصیل اطفال صورت بگیرد.  والدین/سرپرستان می‌توانند از امکانات این کمیته برای انتقال مشکلات و نظریات خود درباره متعلمین لسان انگلیسی به «شورای مکتب» (SSC) استفاده کنند.  ELAC  مسائل مختلفی مانند مسائل حقوقی مرتبط با فعالیت متعلمین لسان انگلیسی و آشناسازی والدین/سرپرستان با روش‌های تدریس و همکاری با اطفال در خانه، را برای EL ها پوشش می‌دهد. هر مکتب با حداقل 21 متعلم لسان انگلیسی (یا متعلم LEP)، صرف‌نظر از زبان اصلی آنها، باید تا اکتبر هر سال یک  ELAC  فعال تشکیل دهد.  (مراجع قانونی: E.C. بخش 62002.5؛ سابقاً E.C. بخشهای 52176؛ 52168؛ و عنوان 5، CCR بخش 4312). در این کمیته، درصد والدین/سرپرستان متعلمین لسان انگلیسی باید حداقل معادل متعلمین لسان انگلیسی همان مکتب باشد.  در WCCUSD، نمایندگان ذیل باید از  ELAC حضور داشته باشند:  الف) 5 پدر/مادر/سرپرست عضو ELAC، ب) مدیر یا نماینده مدیر، پ) معلمین EL ت) دیگر کارمندان مکتب (اختیاری)، ث) دیگر والدین/سرپرستان (اختیاری). بعد از تشکیل  ELAC و تعلیم اعضای آن،  ELAC  می‌تواند وظایف قانونی خود را به «شورای مکتب» واگذار کند.

Family & Community Engagement
1108 Bissell Ave.
Richmond, CA 94804
Multilingual & Multicultural Services
1108 Bissell Ave, 115
Richmond, CA 94804
Alameda County Seal