کمیته بین‌المللی نجات - سن‌خوزه

International Rescue Committee – San Jose

«کمیته بین‌المللی نجات» فرصت‌های پیشرفت در امریکا را در دسترس پناهندگان، پناه‌جویان، قربانیان قاچاق انسان، بازماندگان شکنجه و دیگر مهاجرین قرار می‌دهد. هر سال، هزاران نفر که از خشونت و آزارهای رایج در کشور خود فرار می‌کنند، به کمک مردم ایالات‌متحده از مزیت ایمنی و آزادی امریکا مستفید می‌شوند. این اشخاص از شرایط دشوار باورنکردنی جان به در برده‌اند. IRC با نهادهای دولتی، کنشگران جامعه مدنی، و داوطلبان محلی در قسمت تبدیل نمودن تجربیات گذشته آنان به دارایی‌های ارزشمند برای جوامع جدید همکاری می‌کند. در سن‌خوزه و  دیگر دفترهای سراسر کشور، IRC به اشخاص در قسمت بازسازی زندگی‌شان کمک می‌کند.

پروگرام‌‌های ما در سن‌وزی:

  • پروسه اسکان با  ورود شما به میدان‌هوایی آغاز می‌شود. طی بازه سه-ماهه نخست، گروپ در قسمت تهیه مسکن، اشتغال، مزایا، بیمه صحی، ثبت‌نام در صنف‌های زبان انگلیسی، آشناسازی فرهنگی، و معرفی به مراکز حمایتی داخلی و خارجی به شما کمک می‌کند. خدمات فشرده مدیریت دوسیه به مراجعان دارای ضروریات ویژه، بطورمثال امراض  نیازمند  رسیدگی تکمیلی، ارائه می‌شود.
  • اشتغال اولیه به شما  در یافتن  اولین وظیفه تان  در ایالات متحده کمک می‌کند. این پروگرام‌ تعلیمی مقدماتی حرفوی، رهنمایی در قسمت نوشتن خلص سوانح(سی‌وی)، و خدمات کسب آمادگی برای اشتراک در جلسه مصاحبه به شما ارائه می‌کند و  صنف‌های هفتگی ESL نیز برگزار می‌کند.
  • توسعه حرفوی و توانمندسازی مالی به ضروریات شما   در ماه‌های بعدی اقامت رسیدگی می‌کند و با ترکیب مهارت‌ها و توسعه نیروی کار با تعلیمی و رهنمایی مالی،  به شما در رسیدن به وظیفه  پایدار و ثبات مالی درازمدت کمک می‌کند.
  • مهاجرت نه تنها به شما، به‌عنوان پناهنده یا پناه‌جو  کمک می‌کند،  شما را به‌عنوان عضوی از جمعیت مهاجر دارای عاید کم نیز تحت ‌پوشش قرار می‌دهد. این بخش به شما در قسمت ارائه درخواست کارت سبز (Green Card)، شهروندی/شهروندسازی، اسناد سفر، جواز اشتغال، درخواست ویزه، درخواست الحاق به فامیل‌، CAM/AOR، و تعویق اقدام برای ورود خردسالان (DACA) کمک می‌کند.
  • مبارزه با قاچاق در قسمت ارائه خدمات بهنگام، باکیفیت و جامع به بازماندگان قاچاق انسان و ارتقای سطح آگاهی و تعلیم عمومی از طریق همکاری و هماهنگی با نهادهای مجری قانون و دیگر سازمان‌های اجتماعی، فعالیت می‌کند.
San Jose
Address
210 South Bascom Ave., Suite 227
San Jose, CA 95128
Alameda County Seal