حمایت در قسمت اسکان

The 5ive Pillars
Listing Title
سازمانی که به‌وسیله اتباع افغانستان-امریکا برای ایجاد زمینه اسکان مهاجرین جدیدالوارد در کالیفرنیای شمالی مدیریت می‌شود.
Afghan Path Towards Wellness – North Alameda County (International Rescue Committee – Oakland)
Afghan Path Towards Wellness گروپ‌های حمایتی برای کلانسالان افغانستانی ساکن شمال کانتی آلامدا تشکیل داده است. ماموریت ما ایجاد محیطی امن و سازنده برای کلانسالان افغانستانی در مسیر حرکت به سوی بهبود وضعیت صحی جسم، صحت روان و رشد فردی است.
Afghan Support and Investment Program (ASIP) (Refugee Programs Bureau)
ASIP دیگر پروگرام‌ فعالی نیست. معلومات زیر برای معرفی پروسه خروج از ASIP ارائه می‌شود.

Afghan Support and Investment Program (ASIP) به خانوارهای جدیدالوارد افغانستانی ساکن کالیفرنیا یارانه پول کرایه می‌پردازد.  «دایره پروگرام‌‌های پناهندگان» (RPB)، از مارس 2022 از امکانات ASIP برای کمک‌رسانی به بیش از 1,440 خانوار استفاده کرده است.  با‌این‌که از همان ابتدا روز 30 سپتمبر 2023 به‌عنوان تاریخ توقف فعالیت‌های ASIP تعیین شده بود، CDSS پیشنهاد کرد که فعالیت آن در 30 سپتمبر 2024 متوقف شود.  پیرو تصمیم مربوط به تمدید محدود دوره فعالیت‌های ASIP، تعداد مشخصی از متقاضیان قبلی قرار است با ضوابط پیشنهادی اولیه ASIP (بطورمثال مبلغ کمک، مدت دریافت خدمات، مبلغ یارانه، و سرتفیکیت‌ها) تحت ارزیابی دوباره قرار بگیرند.

با‌این‌که تمدید دوره فعالیت ASIP از نظر CDSS و CCDSD منافع عمومی چشمگیری، بخصوص برای اشخاصی که نتوانسته بودند درخواست خود را الی 30 سپتمبر 2022 ارائه کنند، در پی دارد، ASIP فعلاً نمی‌تواند متقاضی جدید بپذیرد. 

برای کسب جدید‌ترین معلومات، به «به‌روزرسانی 11/27/23» مراجعه نمایید.
At Home Humanitarian
Listing Title
At Home Humanitarian یک کوشش مردمی و متمرکز بر هم‌آمیزی اجتماعی پناهندگان، پناه‌جویان و مهاجرین و ایجاد زمینه رواداری و تفاهم در جوامع جدید است. فعالیت اصلی ما بر ارتقا از طریق رهنمایی، رویدادهای فرهنگ‌پذیری اجتماعی و ارائه فرصت‌های فوق‌پروگرام‌ متمرکز است. رهنمایی، سیاحت و تعلیم.
Bridging Refugee Youth and Children’s Services (BRYCS)
یBridging Refugee Youth and Children’s Services (BRYCS) در پی تقویت ظرفیت سازمان‌های خدمت‌رسان به پناه‌جویان و اشخاص آسیب‌پذیر در سراسر ایالات‌متحده، با هدف توانمندسازی آنان و تضمین موفقیت پروسه توسعه برای اطفال، جوانان و فامیل‌‌های پناهنده است.
Burma Refugee Families & Newcomers
Burma Refugee Families & Newcomers (BRFN) به حمایت و توانمندسازی پناهندگان همه گروپ‌های قومی اهل برمه و دیگر کشورها که ساکن منطقه خلیج سان-فرانسیسکو و حومه هستند می‌پردازد. BRFN ارائه‌دهنده و حامی خدمات حمایت اجتماعی مبتنی بر الزامات فرهنگی و زبانی، مانند تعلیم زبان، رفاه اجتماعی، تعلیم، خدمات معالجه جسم و روان، اشتغال، مسکن و ایجاد و حفظ پیوندهای فرهنگی است.
Church World Service
Listing Title
Church World Service (CWS) به پناهندگان، مهاجرین و پناه‌جویان شمال کالیفرنیا خدمت‌رسانی می‌کند. دفتر CWS در Walnut Creek به پناهندگان در قسمت اسکان، ایجاد روابط پایدار در جامعه و تامین ضروریات اساسی در سبک زندگی پایدار کمک می‌کند. CWS NorCal چندین پروگرام‌ را برای خدمت‌رسانی به اطفال بی‌سرپرستی که عمدتاً از مرز جنوبی وارد کشور می‌شوند، و نیز اشخاص و فامیل‌‌های پناهنده، مهاجر و پناه‌جو اجرا می‌کند.
FindHello
Listing Title
FindHello پروگرام‌ رایگان مخصوص پناهندگان، پناه‌جویان و مهاجرین است. این پروگرام‌ به اعضای جامعه در سراسر ایالات متحده امریکا کمک می‌کند تا به مراکز خدمات در محله‌های خود دسترسی پیدا کنند. امکان جستجو در عرصه‌های ذیل وجود دارد: رهنمایی در قسمت مهاجرت، صنوف زبان انگلیسی، و دسترسی به خدمات صحی. امیدوار هستیم که بتوانید از FindHello برای رفع ضروریات خود استفاده نمایید.
Lao Family Community Development, Inc.
Lao Family Community Development, Inc. (LFCD) به اشخاص پناهنده، مهاجر، ناآشنا به زبان انگلیسی و شهروندان دارای عاید کم ایالات‌متحده در قسمت رسیدن به خودکفایی درازمدت مالی و اجتماعی کمک می‌کند. ما اعضای جامعه را به هدف‌گذاری، باور کردن توانمندی‌ها، فعالیت و مشارکت در جامعه تشویق می‌کنیم.
Rainbow Railroad
Listing Title
سازمانی که به اشخاص LGTBQI+ که بربنیاد گرایش جنسی، هویت جنسی و ویژگی‌های جنسی مورد آزار قرار گرفته‌اند، کمک می‌کند.
Refugee & Immigrant Transitions
به ارائه تعلیم رایگان، جلب مشارکت فامیل‌ها، و اجرای پروگرام‌‌های راهبری اجتماعی می‌پردازد. محصلین به دلیل جنگ، خشونت، آزار یا فشار اقتصادی از ما درخواست کمک کرده‌اند.
Refugee Housing Solutions
به ارائه پشتیبانی تخنیکی در قسمت مسکن به کاروران اسکان، صاحب‌خانه‌ها و مدیران املاک، پناهندگان، و داوطلبان سراسر ایالات متحده می‌پردازد و با این فعالان در قسمت توسعه و اجرای استراتژی‌های منسجم برای ارتقای سطح دسترس‌پذیری و کاهش قیمت مسکن همکاری می‌کند.
Afghan Coalition
«ائتلاف افغانستان» سازمان قومیتی جامعه-محوری است که، تحت نظر اتباع افغانستان، به ارائه انواع خدمات به جامعه می‌پردازد.
State Refugee Programs Bureau
RPB مسئولیت مدیریت و هماهنگ‌سازی روند ارائه مزایا و خدمات به جمعیت پناهنده و جدیدالوارد کالیفرنیا را با همکاری کانتی‌ها و ارائه‌دهندگان محلی خدمات پناهندگان، به عهده دارد.
Alameda County Social Services Agency
اداره خدمات اجتماعی (SSA) کانتی آلامدا خدمات ابتدایی شبکه امنیتی را به اطفال، فامیل‌‌ها و کلانسالان در معرض خطر ارائه می‌کند. SSA خدمات خود را از طریق بخشهای اداری و عملیاتی -خدمات کلانسالان و سالخوردگان، خدمات طفل و فامیل‌، و اداره نیروی کار و مزایا- ارائه می‌کند. SSA بعضی از «پروگرام‌‌های مزایای شبکه امنیتی عمومی»، مانند CalWORKS، CalFRESH، MediCal، کمک نقدی پناهندگان، کمک عمومی، منابع مقابله با خشونت خانگی، اشتغال و خدمات/ارجاعات حمایتی تعلیم مسلکی، و سرویس سرپناه اضطراری، را ارائه می‌کند. جایگاه هماهنگ‌کننده پناهندگان کانتی.
United Afghan Association
حمایت از/مطرح نمودن خواسته‌های مردم افغانستان و کمک‌رسانی به مهاجرین افغانستانی برای اسکان در شمال کالیفرنیا را دنبال می‌کند.
Jewish Family & Community Services East Bay
Jewish Family & Community Services East Bay (JFCS East Bay) یک سازمان جامعه-محور با قابلیت ارائه خدمات مستقیم اجتماعی و انسانی است که از همه ساکنان کانتی‌های آلامدا و کانتراکاستا، صرف‌نظر از سن، نژاد و مذهب، پشتیبانی می‌کند.
Jewish Family Services Silicon Valley
JFS SV سالانه به بیش از 400 پناهنده که، اخیراً بیشتر آنها را اتباع افغانستان و اوکراین تشکیل می‌دهند، خدمات اسکان، تخنیکی-حرفوی و اشتغال ارائه می‌دهد.
La Familia Counseling Services
La Familia سازمان کمک‌رسانی همگانی است که در منطقه خلیج و حومه کالیفرنیا فعالیت می‌کند. ما، از طریق مجموعه جامعی از پروگرام‌‌ها به ارائه خدمات در کانتی‌های آلامدا، کانتراکاستا و استانیسلاس می‌پردازیم تا ضروریات متنوع مردم در حوزه صحت روان و حمایت اجتماعی را برآورده کنیم.
The Office of Refugee Resettlement (ORR)
منابع لازم برای تبدیل شدن اشخاص نیازمند به عضو جدانشدنی از جامعه امریکا را تامین می‌کند.
State Office of Refugee Health
با ادارات صحی مرتبط، ارائه‌دهندگان خدمات صحی و نهادهای اسکان داوطلبانه در قسمت اجرای ارزیابی‌های جامع صحی و ارائه خدمات دیگر (با مراعات الزامات فرهنگی و زبانی) به پناهندگان جدیدالوارد، پناه‌جویان، قربانیان انواع شدید قاچاق انسان (با سرتفیکیت فدرال)، و دیگر جدیدالواردان واجدشرایط همکاری می‌کند تا امکان رسیدن این اشخاص به خودکفایی، از طریق رسیدن به/حفظ صحت، را فراهم نماید.
Eden United Church of Christ Newcomer Navigation Center
کلیسای Eden، که در سال 1865 ساخته شد، از کلیساهای پذیرنده LGBTQIA+ و عبادتگاه‌های United Church of Christ است.
Refugee Cash Assistance (RCA)
به پناهندگانی که کلانسال مجرد یا زوج بدون طفل تحت‌تکفل باشند، تا دوازده ماه کمک نقدی ارائه می‌کند.
International Rescue Committee – Oakland
پروگرام‌‌های «کمیته بین‌المللی نجات (IRC) در اوکلند برای فراهم نمودن زمینه پیشرفت شما، منحیث مهاجر، در جامعه امریکا، و ثبت‌نام طفل‌تان در مکتب، دستیابی شما، منحیث شخص کلانسال، به خودکفایی از طریق اشتغال یا راه‌اندازی کسب‌وکار، یا ارائه خدمات صحی ضروری به فامیل‌‌ها برای رفع صدمات ناشی از تروما یا مریضی، طراحی می‌شوند. اگر نیازمند کمک باشید، IRC به شما در قسمت بازسازی زندگی و کسب توانایی کنترول آینده در جامعه جدید کمک می‌کند.
Refugee & Immigrant Forum of Santa Clara County
با همکاری، تبادل منابع و ارتقای سطح آگاهی عمومی، زمینه هم‌آمیزی موفق پناهندگان و مهاجرین در جوامع محلی را فراهم می‌کند. به‌مدت بیش از 30 سال، «مرکز پناهندگان و مهاجرین» عملکرد موفقی در قسمت کمک‌رسانی به جمعیت جدیدالواردان، حمایت از هم‌آمیزی کامل آنان در جامعه ما، و ترویج خدمات مناسب برای پیشبرد خودکفایی داشته است.
Islamic Cultural Center of Northern California
ICCNC محیطی پویا برای تبادل اندیشه درباره اسلام از طریق پروگرام‌‌های هنری، فرهنگی و تعلیمی ایجاد کرده است.
Health, Wellness, and Mental Health Resources for the Afghan Community
«منابع صحت، حفظ‌الصحه و صحت روان در جامعه اتباع افغانستان» یک صفحه‌گسترده گوگل است که فهرست منابع تهیه‌شده به‌وسیله کارگروپ صحت، حفظ‌الصحه و صحت روان EBRIF را شامل می‌شود.
Alameda County Seal