مسکن و سرپناه

Afghan Support and Investment Program (ASIP) (Refugee Programs Bureau)
ASIP دیگر پروگرام‌ فعالی نیست. معلومات زیر برای معرفی پروسه خروج از ASIP ارائه می‌شود.

Afghan Support and Investment Program (ASIP) به خانوارهای جدیدالوارد افغانستانی ساکن کالیفرنیا یارانه پول کرایه می‌پردازد.  «دایره پروگرام‌‌های پناهندگان» (RPB)، از مارس 2022 از امکانات ASIP برای کمک‌رسانی به بیش از 1,440 خانوار استفاده کرده است.  با‌این‌که از همان ابتدا روز 30 سپتمبر 2023 به‌عنوان تاریخ توقف فعالیت‌های ASIP تعیین شده بود، CDSS پیشنهاد کرد که فعالیت آن در 30 سپتمبر 2024 متوقف شود.  پیرو تصمیم مربوط به تمدید محدود دوره فعالیت‌های ASIP، تعداد مشخصی از متقاضیان قبلی قرار است با ضوابط پیشنهادی اولیه ASIP (بطورمثال مبلغ کمک، مدت دریافت خدمات، مبلغ یارانه، و سرتفیکیت‌ها) تحت ارزیابی دوباره قرار بگیرند.

با‌این‌که تمدید دوره فعالیت ASIP از نظر CDSS و CCDSD منافع عمومی چشمگیری، بخصوص برای اشخاصی که نتوانسته بودند درخواست خود را الی 30 سپتمبر 2022 ارائه کنند، در پی دارد، ASIP فعلاً نمی‌تواند متقاضی جدید بپذیرد. 

برای کسب جدید‌ترین معلومات، به «به‌روزرسانی 11/27/23» مراجعه نمایید.
African Advocacy Network
African Advocacy Network (AAN) سازمان غیرانتفاعی مستقر در سان-فرانسیسکو است که در سال 2009 برای خدمت‌رسانی به جمعیت روزافزون مهاجرین افریقایی و افریقایی-کاراییبی شکل گرفت. AAN به ارائه خدمات حقوقی مهاجرت، خدمات مدیریت دوسیه و خدمات هم‌آمیزی اجتماعی، بربنیاد الگوی خاص «کارگزاری فرهنگی» می‌پردازد.
Burma Refugee Families & Newcomers
Burma Refugee Families & Newcomers (BRFN) به حمایت و توانمندسازی پناهندگان همه گروپ‌های قومی اهل برمه و دیگر کشورها که ساکن منطقه خلیج سان-فرانسیسکو و حومه هستند می‌پردازد. BRFN ارائه‌دهنده و حامی خدمات حمایت اجتماعی مبتنی بر الزامات فرهنگی و زبانی، مانند تعلیم زبان، رفاه اجتماعی، تعلیم، خدمات معالجه جسم و روان، اشتغال، مسکن و ایجاد و حفظ پیوندهای فرهنگی است.
DreamCatcher Youth Services
DreamCatcher Youth Services یک سرپناه غیرانتفاعی مخصوص جوانان است و برای نوجوانان گروپ‌ سنی 13-18 که دچار بی‌خانمانی یا قربانی قاچاق انسان شده‌اند، و برای جوانان 18 الی 24 ساله که بی‌خانمان هستند، سرپناه اضطراری فراهم می‌کند.
Homeless Action Center
Homeless Action Center به ارائه مزایای عمومی رایگان و باکیفیت به ساکنان بی‌خانمان و معلول کانتی آلامدا می‌پردازد.
Housing Solutions (Bay Area Community Services)
Housing First، از پروگرام‌‌های «خدمات اجتماعی منطقه خلیج»، بر این باور است که یافتن مسکن گام نخست در مسیر بهبود کیفیت زندگی است. بعد از برآورده ساختن ضروریات ابتدایی (غذا و سرپناه) اشخاص، می‌توانیم به مشکلات صحت رفتاری و جسمی، سوء‌مصرف مواد مخدر، اشتغال و... بپردازیم. تک‌تک اشخاص تحت‌پوشش BACS از همه امکانات لازم برای رسیدن به مسکن باثبات و مطمئن مستفید می‌شوند.
Lao Family Community Development, Inc.
Lao Family Community Development, Inc. (LFCD) به اشخاص پناهنده، مهاجر، ناآشنا به زبان انگلیسی و شهروندان دارای عاید کم ایالات‌متحده در قسمت رسیدن به خودکفایی درازمدت مالی و اجتماعی کمک می‌کند. ما اعضای جامعه را به هدف‌گذاری، باور کردن توانمندی‌ها، فعالیت و مشارکت در جامعه تشویق می‌کنیم.
Refugee Housing Solutions
به ارائه پشتیبانی تخنیکی در قسمت مسکن به کاروران اسکان، صاحب‌خانه‌ها و مدیران املاک، پناهندگان، و داوطلبان سراسر ایالات متحده می‌پردازد و با این فعالان در قسمت توسعه و اجرای استراتژی‌های منسجم برای ارتقای سطح دسترس‌پذیری و کاهش قیمت مسکن همکاری می‌کند.
Stay Housed Bay Area
ویب‌سایت عمومی که به ساکنان منطقه خلیج در قسمت دسترسی به منابع مربوط به حفظ مسکن کمک می‌کند.
Street Level Health Project (SLHP)
پروژه بهداشت و درمان سطح خیابان Street Level Health Project (SLHP) یک مرکز اجتماعی مستقر در اوکلند است که برای ارتقای سطح صحت مهاجرین دارای پوشش بیمه کمتر، بدون بیمه، و جدیدالوارد کانتی آلامدا کوشش‌می‌کند.
oakland lgbtq center
این مرکز اجتماعی LGBT به ارائه رویدادهای اجتماعی، پروگرام‌‌های تعلیمی، پروگرام‌‌های صحی و خدمات مشاوره می‌پردازد. برای جوانان، اشخاص همجنس‌باز، اشخاص دوجنسی و اشخاص تراجنسی گروپ‌های حمایتی در نظر گرفته شده است. پروگرام‌‌های تعلیمی و ورکشاپ‌‌هایی برای کاریابی نیز برگزار می‌شود. خدمات صحی، صنوف‌ هنری، صنوف‌ یوگا و خدمات صحت روان بصورت رایگان ارائه می‌شود.
Housing Authority of the County of San Joaquin
به‌مدت بیش از 75 سال، اداره مسکن کانتی سن‌خواکین (HACSJ)، برای تامین محیط زندگی امن، ارزان‌قیمت و جذاب برای فامیل‌‌های شاغل دارای عاید کم، سالخوردگان، و ساکنان معلول کانتی سن‌خواکین کوشش‌ کرده است. ما، با همکاری نهادهای دیگر، به ساکنان در قسمت دسترسی به فرصت‌های کاری و تعلیمیی، خدمات ارجاع، خدمات همگانی و فرصت‌های تفریحی ویژه جوانان، کمک می‌کنیم.
Sonoma County Housing Authority
در قسمت تامین مسکن ارزان‌قیمت امن، شایسته و باکیفیت و ارائه خدمات حمایتی به اشخاص واجدشرایط دارای عاید کم فعالیت می‌کند.
Housing and Homelessness Division (HHD) – California Department of Social Services (CDSS)
بخش مسکن و بی‌خانمان‌ها (HHD) از اداره خدمات اجتماعی کالیفرنیا (CDSS)، مسئول توسعه و تفتیش پروگرام‌‌های ایالتی مسکن که با بودیجه CDSS اجرا می‌شوند، است. 
Doorway Housing Portal
پورتال مسکن Doorway منبع معلومات خانه‌های ارزان است و امکان جستجوی مسکن با استفاده از فیلتر و ابزار نقشه وجود دارد.
Alameda County Housing Portal
«پورتال مسکن کانتی آلامدا» از طرحهای اداره مسکن و توسعه اجتماعی (HCS) کانتی آلامدا است که امکان کمک‌رسانی به اشخاص در قسمت مسکن در سراسر کانتی آلامدا را فراهم می‌کند.
Bay Area Community Services
«خدمات اجتماعی منطقه خلیج» (BACS) چندین مرکز تهیه مسکن، رابط مسکن، تعلیم و مشاوره مسکن را تحت ‌پوشش دارد. در کانتی کانتراکاستا، BACS مرکز Don Brown Housing First در Antioch را پوشش می‌دهد. این مرکز به ارائه خدمات اسکان سریع به بی‌خانمان‌های کانتراکاستا که به دلیل مشکلات صحت روان به حمایت ضرورت دارند، می‌پردازد.
Jewish Family & Community Services East Bay
Jewish Family & Community Services East Bay (JFCS East Bay) یک سازمان جامعه-محور با قابلیت ارائه خدمات مستقیم اجتماعی و انسانی است که از همه ساکنان کانتی‌های آلامدا و کانتراکاستا، صرف‌نظر از سن، نژاد و مذهب، پشتیبانی می‌کند.
County of San Mateo Housing Services
لینک به صفحه اداره منابع مسکن کانتی سن‌متئو. 
Catholic Charities of the East Bay (CCEB)
«خیریه‌های کاتولیک ایست‌بِی» به جوامع محروم کانتی‌های آلامدا و کانتراکاستا کمک‌رسانی می‌کند و به ارائه کمک در قسمت مسکن، خدمات حقوقی عمومی، خدمات اجتماعی، کمک‌رسانی مالی و تامین منابع، تعلیم سواد مالی، خدمات سرپناه اضطراری می‌پردازد.
County of Santa Clara Office of Supportive Housing
فعالیت «دفتر مسکن حمایتی» (OSH) بر افزایش میزان عرضه مسکن و سرپناه حمایتی ارزان‌قیمت برای فامیل‌های دارای عاید کم و/یا دارای ضروریات خاص متمرکز است.
Eden I & R, Inc.
Listing Title
نمبر تلیفون محرمانه غیر اضطراری با نمایندگان چند-زبانه که بصورت 24-ساعته و در 7 روز هفته در دسترس هستند و خدمات ارجاع به مراکز تامین مسکن ارزان‌قیمت، سرپناه اضطراری، و شبکه امنیت را به ساکنان کانتی آلامدا ارائه می‌کنند.
International Rescue Committee – Oakland
پروگرام‌‌های «کمیته بین‌المللی نجات (IRC) در اوکلند برای فراهم نمودن زمینه پیشرفت شما، منحیث مهاجر، در جامعه امریکا، و ثبت‌نام طفل‌تان در مکتب، دستیابی شما، منحیث شخص کلانسال، به خودکفایی از طریق اشتغال یا راه‌اندازی کسب‌وکار، یا ارائه خدمات صحی ضروری به فامیل‌‌ها برای رفع صدمات ناشی از تروما یا مریضی، طراحی می‌شوند. اگر نیازمند کمک باشید، IRC به شما در قسمت بازسازی زندگی و کسب توانایی کنترول آینده در جامعه جدید کمک می‌کند.
San Francisco Human Services Agency Housing Resources
معلومات مسکن کوتاه‌مدت و دراز مدت و کمک‌رسانی مرتبط در سان‌فرانسیسکو.
Contra Costa County Affordable Housing Resources
منابع مسکن ارزان‌قیمت برای کرایه‌نشینان و اشخاص بی‌خانمان یا در معرض بی‌خانمانی.
County of Marin Housing Resources
منابع و پروگرام‌های تهیه مسکن در کانتی مارین در دسترس است.
U.S. Department of Housing and Urban Development
مفهوم مسکن عمومی در ایالات متحده برای تامین مسکن امن برای فامیل‌های واجدشرایط دارای عاید کم، سالخوردگان و اشخاص دچار معلولیت شکل گرفت.
One Degree
Listing Title
کمک‌رسانی به مردمی که همین حالا در منطقه خلیج (Bay Area) بی‌خانمان هستند.
Alameda County Seal